Veilig thuis.... - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Familie Kramer van Dijk - WaarBenJij.nu Veilig thuis.... - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Familie Kramer van Dijk - WaarBenJij.nu

Veilig thuis....

Door: kramervandijk

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Mei 2011 | Nederland, Nieuwegein

Hallo allemaal,

Na een mooie terugreis zijn we weer veilig in Nieuwegein aangekomen.

Na de auto zonder extra deuken te hebben ingeleverd bij AVIS, goede verhuurder overigens, hadden we nog ruim de tijd om even wat laatste souvenirtjes te kopen en wat mooie foto's te maken op, en rond het vliegveld. Voordeel van dit veld is dat je hier tot vlak bij het vliegtuig kan komen en mooie detail opnamen kan maken.

Omdat het vliegtuig enigszins verlaat aankwam vertrokken we later dan gepland (10 minuten) van Santa Cruz de La Palma met een voor mij "krappe" A320 naar Madrid.
Nabij Madrid zaten veel onweerswolken en konden we prachtig de cirruskappen zien die tot grote hoogte kwamen. Eenmaal geland moesten we een beetje haasten want we hadden maar 40 minuten de tijd om van de ene naar de andere gate te lopen tussen landing en start. Gelukkig was de gate niet aan de andere kant van het vliegveld en hadden we ook in dit toestel (A320) onze plaatsen al een dag eerder gereserveerd. We konden zo doorlopen. Ook deze vlucht verliep vrijwel zonder turbulentie en met een prachtige zonsondergang boven België. Tijdens deze vlucht hebben we even gegeten en wat gedronken wat Noah en Sam erg leuk vonden op 10 km hoogte...

We kwamen aan in het donker op baan 27 van Schiphol en konden in het laatste deel van de vlucht mooi de verlichte haven van Rotterdam zien met de nieuwe Maasvlakte in aanbouw. Na een zachte landing hebben Noah en Sam natuurlijk nog even in de cockpit gekeken waar de frequentie van de boordradio inmiddels was overgezet op de Spaanse sportzender. De voetbal kraker Real Madrid-Barcelona was bezig.

Na het ophalen van de bagage stonden onze ouders al klaar met de auto om ons weer op te pikken tot grote vreugde van Noah en Sam.

We zijn al weer ruim een week thuis en hebben onze dagelijkse werkzaamheden weer opgepakt en kijken terug op een mooie en leuke vakantie. Voor herhaling vatbaar, alleen dan wel wat langer...
Ik heb nog een kleine selectie van foto's geplaatst die de moeite waard waren om even te laten zien...

Hartelijke groeten vanuit een zonnig Nieuwegein...

Monique, Arjan Noah en Sam.

• 16 Mei 2011 - 18:04

Peter De Vries:

Mooie fotoreportage en leuk dat de jongens de cockpit in mochten!