Heenreis - Reisverslag uit Todoque, Spanje van Familie Kramer van Dijk - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Todoque, Spanje van Familie Kramer van Dijk - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: kramervandijk

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 April 2011 | Spanje, Todoque

Hallo allemaal,
Na een mooie reis van 12 uur zitten we veilig en wel op La Palma in Todoque in een mooi huisje met uitzicht over de Atlantische Oceaan.
De reis verliep zeer voorspoedig en alle aansluitingen tussen de vluchten ging goed. Pluim voor Iberia. Mooie toestellen en goede service. Na te zijn weggebracht door onze ouders op Schiphol met een kopje koffie hebben we nog even op Schiphol rondgekeken en zijn toen aan boord gegaan. Op naar de 36C via de voor mij zo beruchte rijbaan Sierra. Ik heb een foto bijgevoegd van het taxiën die Annemarie heeft gemaakt vanuit de toren. Annemarie geweldig bedankt we konden je zien staan!
Noah en Sam begonnen hem nu wel een beetje te knijpen want ze beseften ineens dat er geen weg meer terug was.... Sam liet Monique bij het raam zitten want zo dicht op de baan vond hij wel een beetje eng. Maar eenmaal in de lucht was alles over. We vlogen over Parijs en konden goed de "bruine" Seine zien. De landing op Barajas was zeer zacht en via de metro waren we zo aan de andere kant van het vliegveld waar de A340 klaarstond. Dit is een ruimer toestel en ik kon goed mijn benen kwijt in tegenstelling tot de A320. Deze vlucht duurde 1 uur en 50 minuten naar Gran Canaria. Ook deze vlucht verliep gladjes en vrijwel zonder turbulentie. Nu de ATR72 in van Binter... Een beduidend kleiner toestel maar ruim en comfortabel. Hier kregen we voor het eerst wat te drinken en een snack gratis. Binter is airline of the year 2010/11. Wat een acceleratie zit in dit toestel! En hij is zeer snel los. Ik sprak de piloten later en zij zeiden dat hij binnen 300 meter los van de grond kan zijn. De herrie van de turboprops valt reuze mee. We kwamen aan met een mooie zonsondergang. Na in de cockpit te hebben gekeken hebben we onze bagage en auto opgepikt bij Avis. Een mooie Citroen C3. Na 50 minuten rijden, o.a. door de "weertunnel" zijn we aangekomen in ons huisje.
Vanmiddag gaan we even boodschappen doen, de omgeving verkennen, en siësta houden denk ik....
We passen ons aan het land aan...
Morgen gaan we naar de GTC... Dan zal ik weer een stukje schrijven...
Het weer is overigens erg mooi, 23 graden en zonnig. We zitten lekker buiten.
Hartelijke groeten van Monique, Arjan, Noah en Sam.

• 27 April 2011 - 16:54

Menno Kramer:

Leuk verslag, geniet maar met volle teugen. Wat een geweldige ervaring al voor Noah en Sam. Groetjes uit Ede.

• 27 April 2011 - 21:28

Peter De Vries:

Zo, dat ging gladjes Arjan! Wij vertrekken donderdagochtend met de KL1701 naar Tenerife, ook via Madrid. Ik heb er na jouw verslag erg veel zin in gekregen! Groetjes uit Kudelstaart (N-H) Leuk dat het Annemarie gelukt is de foto te maken vanaf ons torentje!

• 28 April 2011 - 08:24

Yke:

dag Arjan, dank voor het meelezen van het uitstapje ! Mooie lucht-foto's !!! gr. Yke